 |
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 9:24, 11 Cze 2009 Temat postu: Kto z samorzadu Wymiarek bedzie na szkoleniu Marka Borów Dln |
|
|
PROGRAM SZKOLENIA DLA JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
„BUDOWA ORAZ PROMOCJA MARKI REGIONU”
„ZAMEK KLICZKÓW”, KLICZKÓW K/OSIECZNICY
25 czerwca 2009 (czwartek)
9.00 – 10.30
Wprowadzenie do marketingu lokalnego: gminy, powiatu, subregionu
- przykłady i burza mózgów (odniesienie się i omówienie przykładów znanych przez Uczestników)
• Dlaczego promujemy gminę, powiat, subregion i co chcemy osiągnąć?
• Promujemy – ale co? Tajemnica sukcesu promocyjnego
• Marketing lokalny, czyli dlaczego sama promocja nie wystarczy
• Wyjaśnienie podstawowych pojęć związanych z marketingiem lokalnym:
marketing terytorialny, marka, produkt turystyczny, markowy produkt turystyczny, promocja, wizerunek
• Promocja a marka lokalna, czyli co wzmacnia sukces promocyjny
10.30 – 10.45
Przerwa kawowa
10.45 – 12.15
Budowanie marki lokalnej
- przykłady i burza mózgów (odniesienie się i omówienie przykładów znanych przez Uczestników)
• Marka jako klucz do sukcesu marketingu lokalnego
• Co to jest marka? Rozumienie marki w oparciu o wybrane przykłady
• Po co nam marka? - korzyści dla Urzędu oraz społeczności lokalnej
• Marka obszaru lokalnego a markowy produkt lokalny – jak produkt wpływa na markę obszaru
lokalnego i odwrotnie?
• Marka lokalnej administracji a marka obszaru lokalnego – czy Urząd Gminy potrzebuje marki?
12.15 – 12.30
Przerwa kawowa
12.30 – 14.00
Strategia marki lokalnej i jej wizualizacja – część I
- omówienie na praktycznych przykładach: studium przypadku Sopotu, Szklarskiej Poręby
i Ustki (2 bloki)
• Co to jest strategia i jak budować strategię marki?
• Audyt i analiza dla marki lokalnej, czyli o kogo i z kim konkurujemy?
• Segmentacja i pozycjonowanie
• Tożsamość i osobowość marki lokalnej
14.00 – 14.45
Obiad
14.45 – 16.10
Strategia marki lokalnej i jej wizualizacja – część II.
• Tożsamość a wizerunek – czy to jest to samo?
• Budowanie marki fizycznej: logo, slogan, system
• Czy samo logo zbuduje markę? Do czego służy System Identyfikacji Wizualnej i jak go
zbudować
• Spójność i konsekwencja wizualizacji ze strategią marki
26 czerwca 2009 (piątek)
9.00 – 10.30
Komunikacja, czyli promocja marki lokalnej
- przykłady i burza mózgów (odniesienie się i omówienie przykładów znanych przez Uczestników)
• Planowanie komunikacji marketingowej – promocja marki lokalnej
• Jak planować spójną i długofalową promocję marki lokalnej? Kiedy zacząć promować
markę lokalną i produkt lokalny?
• Promocja marki lokalnej a promocja produktów turystycznych (w tym markowych produktów turystycznych)
• Właściwy dobór narzędzi promocyjnych
• Mierzenie skuteczności promocji marki lokalnej
• Jak tworzy się wizerunek marki lokalnej?
10.30 – 10.45
Przerwa kawowa
10.45 – 12.15
Dlaczego marka Borów Dolnośląskich? – część I
• Dyskusja – burza mózgów - odniesienie omawianych przykładów do Borów Dolnośląskich
i gmin skupionych w LGD
• Dyskusja – burza mózgów – markowy produkt turystyczny Borów Dolnośląskich a marka
Borów Dolnośląskich jako obszaru
• Dyskusja – burza mózgów – planowanie rozwoju marki w kontekście powstałych
dokumentów strategicznych dla Subregionu Bory Dolnośląskie i próba spojrzenia na zaplanowane w tych dokumentach działania z perspektywy omówionej metodologii budowania marki lokalnej
12.15 – 12.30
Przerwa kawowa
12.30 – 14.00
Dlaczego marka Borów Dolnośląskich? – część II
• Studium przypadku – badania osobowości i wizerunku marki lokalnej na przykładzie
Sopotu i Szklarskiej Poręby
• Ćwiczenia praktyczne w grupach – tożsamość i wizerunek Borów Dolnośląskich (problemy
wyzwania), próba zdefiniowania osobowości Borów Dolnośląskich jako wstęp do budowania marki
14.00 – 14.45
Obiad
14.45 – 16.15
Dlaczego marka Borów Dolnośląskich? – część III
• Studium przypadku i burza mózgów - jak społeczność lokalna może zaangażować się w
budowanie marki Borów Dolnośląskich? Funkcja i rola Zespołu Osób Kluczowych na przykładzie projektu „Marka Szklarskiej Poręby”
• Dyskusja – aby społeczność lokalną zaangażować w budowanie marki Borów
Dolnośląskich, musi ona najpierw zrozumieć, jakie korzyści da im marka – rola szkoleń dla przedsiębiorców turystycznych i mieszkańców Subregionu Borów Dolnośląskich
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
"Blades of Grass" Template by Will Mullis Developer News
|